Ahogy azt szakmai körökben az utóbbi bő egy évtizedben mindenki megtanulhatta, Mészáros Lőrinc ellen lehetetlenség focizni. Még egy közeli családtagnak sincs erre esélye. Néhány napja hirtelen feltűnt mindenkinek, mennyi korábbi megrendeléstől esett el a Nemzet Gázszerelőjének veje. Most már azt is tudni vélik, hogy egy zátonyra futott házasság és válás áll a háttérben.
Ilyen a NER. Ha kiesik valaki a kosárból, jó eséllyel örökre kiesik.
Homlok Zsolt és Mészáros Ágnes válására nemcsak a cégbejegyzési változtatásokból lehet következtetni, de abból is, hogy Homlok lakcíme megváltozott.
Több jel utal arra, hogy elvált, vagy válófélben van Mészáros Lőrinc milliárdos nagyvállalkozó egyik lánya, Ágnes. Az egyik ilyen, hogy a cégbejegyzésekben a férjhezmenetelekor felvett nevét, a Homlok-Mészáros Ágnest március 1-jével minden érdekeltségében Mészáros Ágnesre javították.
Az oligarcha lányának a cégbírósági adatok szerint Mészáros-féle családi cégekben vannak részesedései, mint a Konzum Management Kft., a Mészáros Agro Kft., az MHM Vagyonkezelő Zrt. Az utóbbinak a vezérigazgatója is, ott egyedüli tulajdonostársa a nővére, Beatrix. Ágnesnek továbbá tulajdonrésze van a Properitus Vagyonkezelő Kft.-ben, ez (volt) férje, Homlok Zsolt cégcsoportjának központi vállalkozása. Február elejéig tagja volt a Homlok érdekeltségébe tartozó Vasútvill Kft. felügyelőbizottságának is. (Ekkor nemcsak az ő megbízatása szűnt meg, hanem a másik két tagé is, Fendrik Gyuláé és Marjai Péteré.)
A Vasútvill nincs könnyű helyzetben, mivel fővállalkozója március végével indoklás nélkül felmondta a szerződéseit, amelyek alapján a Püspökladány–Biharkeresztes vasútvonal modernizációjában és a váci villamos alállomás építésében vett részt. Ez a bizonyos fővállalkozó pedig nem más, mint Mészáros Lőrinc érdekeltsége, az R-Kord Kft. Ezzel is összefüggésben lehet, hogy – mint az a cég tőzsdei tájékoztatójában olvasható – a Vasútvill „jelenleg rendelkezésére álló kapacitásainak 2023-as terv szerinti kihasználtsága várhatóan jelentősen csökken”.
A felcsúti mágnás és Homlok Zsolt közt évek óta érlelődött a konfliktus, mert a nagy állami vasúti projekteket mind Mészáros érdekeltségei nyerték, a szakmában régi motorosnak számító Homlok pedig – aki a Swietelsky Vasúttechnika ügyvezető igazgatója volt – alvállalkozói szerepbe szorult.