Nemcsak a helyszínen, de még a közösségi platformon is keményen vitába szálltak azzal az autóssal, akinek egyébként a szabályok szerint elsőbbsége van. Aki esetleg eddig nem volt tisztában a közlekedési helyzettel, most gyorsan megteheti, mielőtt egy csattanásnál a helyszínelő rendőr közli vele, hogy ő volt a hibás.
Tömösvári Gáborral esett meg a keddi napon a szolnoki Lidlnél, hogy nem akarták megadni neki az elsőbbséget, ami a szabályok szerint járt volna neki. Bár autóstársa a helyszínen hosszasan kioktatta, a KRESZ szerint bizony nem az opelosnak volt igaza. A helyzetet bonyolította, hogy még a közösségi médiában is vitába szálltak az állásponttal, de ismételten rosszul tudták többen a szabályt. Ezek után ne csodálkozzunk, hogy Szolnokon és környékén ilyen sok baleset történik.
Gábor hosszasan taglalta az eseményeket, amiből mi is tanulhatunk, ha eddig rosszul tudtuk, nehogy mi kerüljünk kellemetlen helyzetbe ott jobbra kanyarodva. “Kedves grafitszürke Opel-sofőr, 17:45 magasságában az aluljáró felől érkeztél a Lidlbe befordulni, én a szemközti oldalról szintén.
Kijöttél elém, majd a parkolóban jeleztem normális hangnemben: “Nem veszekedni szeretnék, de nézd meg a háromszöget a sávnál, ahol fordultál be”. Rendőrt hívtál volna rám, majd az üzletben szintén kioktattál miszerint adjam le a jogsimat.
Az alábbiakban hibáztál.:
- Nem vetted észre az elsőbbségadás kötelező tábládat.
- Mikor ezt jeleztem, szerinted én balra nagy ívben, te jobbra kis íven kanyarodtál, ez nem igaz, a kereszteződésben ebben a szituációban én egyenesen haladó vagyok, te pedig kanyarodó jármű amely besorol.
- Annak ellenére, hogy jelzésemre megnéztétek a háromszöget, a kiegészítő tábla alapján szerinted csak a kerékpárosnak kell elsőbbséget adni, ez nem igaz, idézek “A kiegészítő tábla jelzi, hogy az úttesten a kerékpár-közlekedés céljára útburkolati jellel jelölt részén áthaladó kerékpáros részére is elsőbbséget kell adni.”
Én két alkalommal is “Nem veszekedni szeretnék…” mondattal kezdtem a mondanivalómat, hogy megbeszéljük segítő szándékkal. Hibázik az ember, de mondjuk az ipari parknál szintén ilyen kereszteződés van (kiegészítő tábla nélkül), ott mondjuk nem biztos, hogy olyan könnyen megáll egy busz vagy egy kamion mint én autóval” – írta Gábor. A szituációt pedig képekkel is illusztrálta.
Mivel a közösségi platformon is vitába szálltak Gáborral, egy rajzzal próbálta még utoljára magyarázni, mi is volt a pontos szituáció. Ehhez mi is teszünk majd egy kis kiegészítést.
Bár a szituáció ránézésre is egyértelmű (az elsőbbségadás kötelező tábla láttán nem is értjük, mit nem lehetett érteni rajta), a biztonság kedvéért munkatársunk megkérdezte Gy. László közlekedésbiztonsági szakértőt, gépjármű-oktatót, aki megerősítette, hogy T. Gábornak van teljes mértékben igaza. Előtte a nagyívben kanyarodásnál az egyenesen haladó két sávban közlekedővel szemben nem lenne elsőbbsége, ám az arról leválasztott, teljesen külön kezelendő (egyébként táblával és útburkolati jellel is jelölt!) jobbra kanyarodó sáv amikorra becsatlakozik, addigra Gábor járműve már egyenesen haladó járműnek számít.
Ezek után alighanem felesleges a további vita, a szürke opelosnak nem volt igaza egy másodpercig sem. A KRESZ ismeretének hiánya nem mentesít a felelősség alól. Éppen ezért nem érdemes kioktatni senkit, mert így még kellemetlenebb az ügy a hibás ismeretekkel rendelkezők számára. De tanulni sosem késő, nosza hajrá!
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!