Már szinte fel sem kapjuk a fejünket, amennyiben a MÁV járatai kimaradnak, sokat késnek, műszaki hibával leállnak, vagy el sem indulnak, mert már hozzászoktunk. De ez a hétköznap reggel még a sokat tapasztaltak számára is a teljes betlit jelentette. Egy óra alatt rekordszámú meghibásodás, kimaradó járat, késés.
Nemcsak a Szolnoki MÁV futballcsapatának teljesítménye katasztrófa, hanem a teljes vállalaté. Ne feledjük, Lázár János a kormány leghatékonyabb minisztere, legalábbis Orbán Viktor szerint. Milyen lehet a többi? Nézzük ezt a “csodálatos” hétfő reggelt, sok-sok ezer utas szitkozódásának okát. A 444.hu és a Mávinform segítségével kicsit körképet adhatunk, hogy indult a hét az állami vasúttársaságnál.
November első munkanapját, egyben az őszi szünet utáni első tanítási napot a tőle megszokott magas színvonalú, szakmai alázatról és minőségi eszközállományról egyaránt tanúskodó szolgáltatással kezdte a MÁV. Hétfő reggel 5 óra 40-től nem egész egy óra leforgása alatt az alábbiak történtek a magyar vasúton, vasútnál:
- Rákos állomáson meghibásodott a biztosítóberendezés. Ez egy elég fontos állomása a Keleti pályaudvarról és oda közlekedő vonatoknak, így a hiba miatt a hatvani-miskolci és az újszászi-szolnoki vonalon 10-20 perccel megnőtt a menetidő.
- A Keletiből Aszódra eleve késéssel indult az 5:35-ös, S80-as jelzésű vonat, majd az eredetileg 47 perces menetideje 20-25 perccel még nőtt is, ezért csak Gödöllőig közlekedett (ahová végül 12 perccel később érkezett meg, mint amikor már Aszódon kellett volna lennie).
- Így aztán Aszódról nem volt 6:33-kor induló vonat, mert az ugyebár csak Gödöllőtől indult vissza a Keletibe.
- A Keletiből 5:30-kor Egerbe indult Agria InterRégió az út első órájában 23 perc késést szedett össze. De legalább jár, nem úgy, mint
- az Egerből 5:32-kor Budapestre elindult Agria InterRégió, ami járműhiba miatt csak Füzesabonyig közlekedett. Akinek esetleg nem ebben a hangulatos mintegy 7000 fős városkában van dolga, az innen csak következő InterRégióval utazhatott tovább, ami Kál-Kápolna és Hatvan között minden állomáson és megállóhelyen megáll, és ami várhatóan 8:15-re lesz a Keletiben (130 kilométer majdnem 3 óra alatt).
- A Szolnokról 6:23-kor a Keleti pályaudvarra induló G60-as vonatra (3337) a MÁV 5:40-kor még azt jósolta, hogy az „várhatóan 30 perces késéssel indul”, de végül késés nélkül megúszta – ugyanis végül kimaradt.
- A Kál-Kápolnáról 4:08-kor Kisújszállásra induló személyvonat késés miatt csak Kisköréig közlekedett, utasai Kiskörétől a következő, a 6:15-kor induló személyvonattal utazhatnak Kisújszállás felé, de nézzük a dolgok jó oldalát: van bő két órájuk, amit kényük-kedvük szerint eltölthetnek a több mint 700 éve lakott, és még szarmata múlttal is büszkélkedni tudó városkában.
- A Kisköréről 5:30-kor Kál-Kápolnára és a Kál-Kápolnáról 6:39-kor Kisújszállásra induló személyvonatok a fenti késés miatt 30 perces késéssel indultak.
- Szintén a fenti késés miatt a Kisújszállásról 6:21-kor Kál-Kápolnára induló személyvonat várhatóan 70 perces késéssel közlekedik. Ennek a menetideje alapesetben is 1 óra 53 perc lenne egy 74 kilométeres úton, ami 39,3 km/órás átlagsebességet jelentene.
- A Balassagyarmatról 5:49-kor Hatvanba induló S780-as vonat nem indult, helyette pótlóbusz közlekedik, várhatóan 40-50 perces késéssel.
- A Déliből Oroszlányba 5:55-kor indulni hivatott vonat végül 6:22-kor indult el, így várhatóan félórás késéssel teszi meg a menetrend szerint 1 óra 25 perces, 79 kilométeres utat. A késés oka ismeretlen.
- Elromlott a biztosító berendezés a Déliben is. Így aztán a Déliből 6:40-kor Martonvásárra és a Martonvásárról 7:48-kor vissza induló Z30-as vonat nem közlekedik. A Déliből 6:20-kor Százhalombattára és a Százhalombattáról 7:18-kor Budapestre induló S40-es vonat szintén nem közlekedik.
Mindezek a híradások 5:40 és 6:32 között, azaz csupán 52 perc alatt jelentek meg a MÁVINFORM-on.
Később: 8:20-ra elhárították a biztosítóberendezési hibát Rákosnál, “így délelőtt helyreállhat a menetrend” a Budapest-Hatvan-Miskolc és a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba vonalon. Szigorúan feltételes módban.
Vajon ma mire számítsunk?
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!