Ha ott dolgozunk egy üzletben és látjuk is, hogy fél napon át szenved egy állat, mert betévedt és nem találja a kiutat a félrevezető, nagy belmagasságú üvegtetőnél, akkor végignézzük és hagyjuk tovább szenvedni?
A Madárfigyelő Szolnok Természetvédelmi Egyesület tette közzé a szolnoki történetet, aminél ugyan vannak felháborító pontok, de nekünk, egyszerű vásárlóknak kevés ilyenkor a lehetőségünk és általában időnk sincs. De azért a biztonsági őr szólhatott volna valakinek, aki öt perc alatt megoldja a problémát. Így az egyszerű vásárlónak sikerült, a szerencse folytán ugyanis volt hozzá eszköze… nem véletlenül.
“Egyszer teszem be a lábam szupermarketbe, akkor is üvegkalodában sínylődő fiatal füstifecskét találok…” – írták.
A biztonsági őr a kérését azonnal elutasította, egy fellépőt szeretett volna kérni, amiről megfogja a madarat, de szerencsére a platója tele volt kölcsönvödörrel és lepkehálóval, így némi időkieséssel de abszolválta a kis füstit.
“Miután meglett, az őr közölte hogy egész nap itt szenvedett (a madár – a szerk.), gratulálok neki is, meg annak a több ezer embernek, akik elmentek alatta egész nap, a segítségnyújtás leghalványabb jele nélkül” – írta az egyesület szakembere.
Ilyenkor egy egyszerű vásárló mit tehetne, azon kívül, hogy szól valakinek, aki ott dolgozik? Van erre valami igazán jó megoldás, ami a sietségbe is beleférhet? Nem mindenki hord lepkehálót, de az sem normális, hogy egy teljes napon át csak nézik, ahogy egy betévedt madár szenved és képtelen kijutni a szabadba az építési sajátosság miatt. A vízimadarakat viszont jó szívvel etetjük a hideg őszi napokon, amivel a legrosszabbat tesszük velük.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!