Bár a munkabeszüntetés már vasárnap elkezdődött, az igazi odacsapást hétfőre ígéri a szakszervezet. Lázár János miniszter semmi szín alatt nem akarja teljesíteni a bérkövetelést, amit irreálisnak tart. Csak nem ehhez is az uniós pénzek lennének szükségesek?
A szakszervezet szerint a sztrájkra azért van szükség, mert elakadtak a bérfejlesztési tárgyalások. Az érdekvédelmi képviselet 2024-re 25 százalékos béremelést szeretne, erre az igényre azonban a Volánbusz Zrt. november 24-ig nem válaszolt, ezért folyamodtak a munkabeszüntetéshez.
A társaság viszont azért tartja indokolatlannak a sztrájkot, mert szerinte a vita nem a sztrájk lehetőségéről, hanem az időzítéséről szól.
A KÖZLEKEDÉSÉRT IS FELELŐS LÁZÁR JÁNOS MINISZTER A 25 SZÁZALÉKOS BÉREMELÉSRE ÚGY REAGÁLT: TELJESEN IRREÁLIS ÉS ELTÚLZOTT.
A tervek szerint a december 10–11-i munkabeszüntetések alatt az elégséges szolgáltatás keretében az első nap a járatok 80, a második nap pedig az 55 százaléka közlekedni fog, ez azt jelenti, hogy a Volánbusz a két nap során összesen mintegy 23 ezer kieső járattal tervez országszerte.
Korábban a szakszervezet azt közölte, ha a kétnapos munkabeszüntetés hatására nem ül le tárgyalni velük a munkáltató, január 7–8-án ismét sztrájkba lépnek.
Hogy milyen járatokat érint a hétfői Volán-sztrájk? Ezt szedték össze egy táblázatban a vállalatnál. Annyit hozzátettek, hogy ezeket érintHETI a munkabeszüntetés, de nem biztos, hogy az összes járat valóban ki is marad. Reméljük, a MÁV ezúttal – a csütörtöki nappal ellentétben – nem betlizik olyan nagyot.
Könnyebben olvasható formában: