Az utolsó szalmaszál: a jászkunsági vasúti vonal bezárása EU-s jogszabályt sért

Megosztás

Ebben próbál kapaszkodni és megmenteni a mellékvonalat a Közlekedő Tömeg nevű egyesület, bár az utóbbi években nemigen tapasztalhattuk azt, hogy az EU-s jogszabályok annyira meghatották volna Orbán Viktort és kormányait.

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint Lázár János mellékvonal-bezárási tervét „álságos és gyermeteg okokkal magyarázzák”, a terv ráadásul EU-s jogszabályba is ütközik.

A múlt héten derült ki, hogy a MÁV-Start és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) úgy döntött: augusztustól bezárnak tíz vasúti mellékvonalat. A vasúttársaság ezt később jármű- és személyzethiánnyal magyarázta, de tagadta, hogy a Hodásznál történt, emberi sérüléssel járó balesetnek köze lenne hozzá. A megszüntetett vonalak mentén buszok járnak majd.

A Közlekedő Tömeg szerint gyanús, hogy a bejelentést nem a szolgáltatást megrendelő ÉKM tette, hanem a MÁV. „Európában a közösségi közlekedés nem az állami cégek által gyakorolt kegy, hanem a lakosság érdekében nyújtott, a lakosság által fizetett adókból fenntartott, felelős állami megrendelő által biztosított közszolgáltatás, amelyet uniós jogszabályok sora szabályoz annak érdekében, hogy a lehető legalacsonyabb költségen a lehető legjobb szolgáltatáshoz jusson az EU lakossága” – írta a civilszervezet.

A KT azt írja, az alacsony költség és a legjobb minőség garanciája az EU szerint a piaci verseny, ezért a szárazföldi közlekedésről szóló 1370/2007 EU-s rendelet szerint az állami közlekedési cégek kizárólagos szerződéseinek kifutása mellett új közlekedési közszolgáltatást már csak a szolgáltatók közötti versenypályázat után szabad létrehozni. Ettől eltérni csak ideiglenesen és kivételes okokból, például baleset miatt lehet, de a MÁV szerint a mostani intézkedésben nem volt szerepe balesetnek. (via 444.hu)

Kapcsolódó cikkek