Nagy visszhangot kapott Gaál Zoltán szolnoki vendéglátóiparos felhívása, hogy csatlakozzanak minél többen ahhoz a felhívásához, hogy nem értenek egyet a kormány új, akár szívatásnak is felfogható tervével. Ezek szerint a vendéglátósoknak valós idejű jelentési kötelezettségük van minden egyes vásárlásról a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) felé.
Továbbra sem csillapodnak a kedélyek az 1978 óta a szolnoki vendéglátás magas színvonalát erősítő Gaál Zoltán bejegyzését követően.
Mint megírtuk, közölte, ő személy szerint nem fog eleget tenni a jelentési kötelezettségnek, mert nem csal és lop, hanem tisztességesen fizeti kötelezettségeit. A NAV valós időben láthatja a pénztárgépe forgalmát, nem látja értelmét a kiszolgálást jelentősen feltartó jelentési kötelezettségnek.
Most újabb bejegyzést tett közzé.
Ebben először is megköszönte, hogy oly sokan kiálltak mellette.
Ismeretlenül is köszönte biztatásotokat, amivel személyesen, illetve a Facebookon találkozott.
Majd rátért a lényegre.
Mint írta, nem tartja valószínűnek, hogy valaki a NTAK-kal kapcsolatos tájékoztató több fórumon részt vett volna nála.
Megjegyezte, hogy tapasztalatai szerint, a fórumok alkalmával az előadók elmondták az ő általuk fontosnak vélt dolgokat, kérdezni nem lehetett, vagy nem tudtak válaszolni a föltett, operatív munkában aktívan résztvevők kérdéseire.
A rendszer bevezetésével régóta foglalkozik az Magyar Turisztikai Ügynökség, tevékenységük vendéglátás szempontjából nem értékelhető. Bár már egy jó ideje foglalkoznak a bevezetésével, egy tantervben sem találkozott, hogy a jövő generációját az elmúlt időszakban oktatták volna a program kezelésére, de még csak említésre sem került a rendszer.
Úgy ítélte meg a helyzetet, hogy a tiltakozást folytatni kell, végig kell csinálni, az utolsó pillanat után is van remény.
Hozzátette: “Nem LEHET feladnunk.”, majd a petíció aláírását mindenkinek ajánlotta. Ezt már közel nyolcszázan írták alá rövid idő alatt.
Közölte: “Ne engedjük, amit most elkezdtek – hogy fölszalámizzanak bennünket!”
Kijelentette: tőle továbbra sem fognak adatot kapni.
Hogy miért? Ezért:
“Van hivatalos online pénztárgépem, megvettem, fizetem havi és éves díjait, használom, verem mint állat, NAV látja is. Aki ezt megszavazta, az nem volt tisztában, hogy milyen leterheltséggel jár ez. Különösen mondom ezt azért, mert közel 200.000 SZAKEMBER hiányzik a SZAKMÁNKBÓL. Lassan nem lesz ki kinyitja a vendégló ajtaját és mosolyogva fogadja a hozzánk betérőket.”