Az OMSZ azt a magyarázatot adta, hogy aznap több hasonló beteg is várakozott, ezért késett a kocsi (hat órát). Az OMSZ szerint a mentőt kérő orvos nem adott teljes körű tájékoztatást az eset súlyosságáról, pedig az orvos többször sürgette az azonnali szállítást.
Még októberben halt meg egy nő, miután 6 órán át várt a mentőkre. A hívás egy budapesti egészségügyi intézmény belgyógyászati osztályáról érkezett. A bejelentő orvos egy súlyosan vérző nőhöz kért kocsit, de az többszöri sürgetés után is csak hat órával a bejelentés után érkezett meg. A beteget ugyan még át tudták szállítani a Honvédkórházba, de a nagy vérveszteség miatt már nem tudták megmenteni az életét – írja a Hvg.
„A mentőszállítási igény megküldésekor olyan alarmírozó tünet nem került rögzítésre, amely azonnali szállítást igényelt volna” – állapította meg a Mentőszolgálat egy dokumentum szerint, amelyet Kunetz Zsombor egészségügyi szakértő tett közzé a Facebookon. Tehát a Mentőszolgálat a segélyhívást bonyolító orvost teszi felelőssé, amiért az nem jelezte a mentőknek, hogy mennyire súlyos esetről van szó. Ugyanakkor a dokumentumban megjegyzik, hogy aznap, abban a hat órában, amíg a később elhunyt beteg várt, több más, hasonlósan súlyos állapotban lévő páciens is várakozott a mentőkre. Mindebből pedig úgy tűnik, hogy kapacitás sem volt elég a Mentőszolgálatnál.
„A Mentőszolgálat az eseten dolgozó kollégáknak kötelező beszélgetést szervezett, ahol »a személyzet figyelmét« felhívták a szakma szabályainak magas fokú betartására” – olvasható a dokumentumban, amit Till Zsolt, az OMSZ regionális vezetője jegyez.
A Hvg.hu egyik olvasója feltette a költői kérdést: ha néhány ugyanilyen beteg ekkora gondot okozott a mentőszolgálat kapacitásának, akkor mi történne egy tömegszerencsétlenség esetén? A választ olvasóinkra bízzuk.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!