A 441. számú főút Cegléd-Nagykőrös közötti szakaszának rekonstrukciójával, illetve a Ceglédet elkerülő út építésével kapcsolatos tervegyeztetésen vett részt a minap egy ceglédi küldöttség Csáky András polgármester vezetésével.
A város első embere közölte, hogy Kovács Attila vezető kormányfőtanácsos, az Építési és Közlekedési Minisztérium részéről háromféle nyomvonal javaslatot ismertetett velük, melyeket már eljuttattak hozzájuk, így felkészülten tudtak az értekezleten megjelenni.
A polgármester megjegyezte, hogy teljes mértékben nem tudták érvényesíteni a javaslataikat, miután két helyen is Natura 2000 területet érintene az a nyomvonal, amit ők szerettek volna.
Elsődleges szempontjuk volt, hogy lakott ingatlanokat kerüljön el a nyomvonal, illetve minél kevesebb mezőgazdasági területet érintsen. A végső változatról azonban nem ők fognak dönteni.
Csáky András külön kérte, hogy a beruházásból emeljék ki a két, számukra neuralgikus csomópontot.
Az egyik a Kőrösi út – Déli út kereszteződése, amelyet korábban a közútkezelővel megvizsgáltattak, s amellyel kapcsolatban a vélemény az volt, hogy körforgalom kialakítására lehetőség nincs, csupán lámpás forgalomszabályozás jöhet szóba.
Ezzel kapcsolatban a város megrendelte és rendelkezésre áll a komplett kivitelezési terv, csupán forrás hiányzik a beruházáshoz.
A másik csomópont a kórháznál, a Széchenyi – Törteli – Szolnoki utak kereszteződése. Ezzel kapcsolatban múlt év szeptemberében levélben fordultak Lázár János miniszterhez, hogy kiemelten kezeljék a beruházás ezen részét, tekintettel arra, hogy az új rendelőintézet elkészültét követően többszörösére nő a csomópont forgalma.
Választ a levélre nem kaptunk, de egy terv érkezett véleményezésre, melyet meg is tettek.
Ígéretet kaptak arra, hogy ezeket a kritikus részeket külön fogják kezelni, illetve az Építési és Közlekedési Minisztérium jelenlévő képviselője külön kérte őt arra, hogy a Lázárnak írt levél másolatát juttassák el hozzá…
Több alkalommal elhangzott, hogy az egész beruházás, tehát a 441-es út rekonstrukciója és az elkerülő út építése 2027. év végére befejeződik.
A nyitókép a tanácskozáson készült.
Fotó: Csáky András Facebook