Két évtized elteltével állt újra együtt színpadra a híressé és népszerűvé váló roma csapat, aztán nem kis meglepetésre megjelent az “ősellenség” Dopeman és együtt folytatták a koncertet. Nincsenek kibékíthetetlen ellentétek, ha mindkét félben megvan a szándék. Remekül sikerült a visszatérés.
A Fekete Vonat egy egészen párját ritkító popcsapat volt az ezredforduló környékén – írja a Telex. Három cigány tinédzser Budapestről, akik se nem mulatóst, se nem tradicionális cigányzenét játszottak, hanem az akkori trendeknek megfelelő amerikai hiphopot, R&B-t, illetve karibi és mediterrán zenét ötvöztek magyar, sőt cigány nyelven. Az együttes alig pár évig volt együtt, ezalatt számos, máig slágernek számító dalt raktak össze, majd a tagok három irányba indultak tovább. 25 évvel a Fekete Vonat alakulása, és alig két év évtizeddel a feloszlás után LL Junior, Mohamed Fatima és Beat ismét egy színpadon volt látható, hogy kiderülhessen, az együttes múltja, szövegei és dalai bőven túlmutatnak azon, hogy egy olyan produkcióról van szó, amelyben csak romák vannak.
A Fekete Vonat nemcsak szimplán lemásolta az aktuális amerikai trendeket, vagy akár szó szerint mások dalszövegeit fordították magyarra (ahogy ezekre bizony nem egy példa volt akkoriban), hanem elsőként ötvözték a lovárit reggeatonnal, dancehallal, gospellel, keleti és nyugati parti hiphoppal, illetve cigányzenei motívumokkal. Mindezt arról a vonatjáratról elnevezve, amellyel tömegével jöttek minden héten a fővárosba dolgozni a szabolcsi romák, vagyis volt egy nagyon erős és nyílt cigány identitása is a zenekarnak. Mindemellé pedig úgy néznek ki, mint a legmenőbb rapperek rapperek az MTV rapvideóiban.
Azonban amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan véget is ért a Fekete Vonat. Hogy ebben mi szerepe volt a tagok egymás közti kapcsolatának, a Dopemannel való összeveszésnek vagy az őket megbecsülni igazán nem képes magyar szórakoztatóiparnak, arra valószínűleg sohasem fogunk igazán pontos választ kapni.
Valószínűleg az első olyan popzenei formáció voltak, akik egyaránt állati népszerűek voltak a romák és nem romák körében is. Ettől függetlenül a Fekete Vonat az Arénában egyértelműen egy hatalmas romaünnep volt, amire a zenekar is nagyon tudatosan rájátszott. Aztán egyszer csak megjelent Dopeman a színpadon. Többen csak döbbentem pislogtak, hogy ott nyomja a Romák és gádzsókat az a Dopeman, akivel a Fekete Vonatnak közismerten óriási balhéi voltak évtizedekkel ezelőtt, és ennek a hisztinek köszönhető a magyar poptörténelem talán legismertebb olyan beefje, amikor az előadók dalokban üzengettek egymásnak. Hát ki ne emlékezne a Nesztek remixre a TKO-tól, amelyben Dopeman, Ganxsta Zolee és Ogli G szidalmazza és fenyegeti a Fekete Vonat tagjait?
További részleteket a Telex.hu cikkében olvashatunk.