Az utóbbi időszakban sajnos ismételten megnövekedett a Magyar Posta és szolgáltatásai (pl. EMS szolgáltatás) nevében történő visszaélések száma, amelyekben cégünk védjegyeit (logo) és arculati elemeit jogosulatlanul felhasználva igyekeznek megtéveszteni a lakosságot.
-figyelmeztet a Magyar Posta Zrt.
A hamis emailben vagy sms-ben általában csomag átvételéhez vagy nem létező nyereményjáték, promóció, esetleg fiktív jótékonysági akció kapcsán kérik a szállítási cím egyeztetését és/vagy a díj kifizetését. Az is előfordul, hogy a lakosság által apróhirdetési portálokon feladott hirdetések kapcsán jelentkeznek a csalók magukat komoly vevőként beállítva és az EMS postai szolgáltatás nevével visszaélve, hamis emailben vagy sms-ben próbálnak biztosítási/feladási/megbízási díjra hivatkozva adatokat és pénzt kicsalni.
A levélben látható „Kattints ide”, „Fizessen online” vagy „Küldje el nekem a csomagot”, vagy „Erősítse meg címét”, illetve hasonló feliratú linkre kattintva azonban adathalász weboldalra kerül a címzett, az itt megadott adatok pedig csalók birtokába jutnak és a bankszámlán lévő pénz is veszélybe kerülhet.
Gyanúra, fokozott elővigyázatosságra adhat okot a magyartalan megfogalmazás, helyesírási hibák, vagy ha nem is rendeltünk csomagot, mégis arról értesítenek, hogy fizessünk a megrendelt csomagért, túl kecsegtető, drága telefon- vagy egyéb nyeremény ígérete mindig megfontoltságra, elővigyázatosságra adhat okot.