A kormány vasúti járműbeszerzési tervében kulcsszerepet kap Szolnok: a városban újítják fel és állítják sorba a beszerzett használt motorvonatokat, amelyek többek között a Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc vonalon közlekednek majd. Lázár János építési és közlekedési miniszter csütörtökön Hajdúszoboszlón ismertette a részleteket.
A Stadler Magyarországra szállítja a leszerelt, 10-15 éves svájci gyártmányú motorvonatokat, amelyeket Szolnokon szervizeli és alakít át a hazai forgalmi igényekhez. A felújítási munkák évről évre itt zajlanak majd, ami hosszú távú munkát jelent a szolnoki telephelynek. Még idén 93 motorvonat lekötéséről állapodnak meg 80 milliárd forintért.
A szolnoki felújítóműhelyben előkészített járművek közül a 14 ezer ülőhely-kapacitás tíz százalékát döntően Debrecenben és Miskolcon használhatnák az utasok. A miniszter a svájci járművek minőségét hangsúlyozta, hozzátéve, hogy új motorvonatokat jelenleg nehéz beszerezni Európában.
A tervek szerint a kormány a kínaiaktól 70 új motorvonatot szándékozik vásárolni a MÁV számára. Nyáron a CRRC ZEMU nevű emeletes kínai vonat összeférhetőségi tesztelésén volt a hazai vasúthálózaton. A 158 méter hosszú, 571 ülőhelyes jármű 1280 utas szállítására képes, maximális sebessége 200 kilométer per óra.
A vasútfejlesztés hátterében az áll, hogy a MÁV jelenleg 50-60 éves járművekkel szolgáltat, ami jelentős terhelést jelent a rendszerre. A tervezett beszerzések és a szolnoki felújítások ennek a problémának a kezelését célozzák.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!
