A január közepén történt eset nemcsak a két mozdonyt tette tönkre, hanem a hozzájuk kapcsolódó kábeleket is, így a helyreállítás hosszabb folyamat lesz.
Január 17-én este a Keleti pályaudvar kocsijavító műhelyénél egy, a szerelvények energiaellátására szolgáló előfűtő mozdonya akkor még ismeretlen okból kigyulladt. Az oltás idejére a Katasztrófavédelem munkatársai korlátozták a pályaudvar forgalmát, emiatt számos járat nem, vagy csak késve tudott elindulni. A szolnoki vonal forgalma például kaotikussá vált. Még mindig nem tudja a MÁV, miért gyulladt ki az első mozdony, de úgy fest, nem volt szándékos gyújtogatás.
„A tűz keletkezésének pontos okát továbbra is vizsgálják a szakemberek, ugyanakkor valószínűsíthetően nem szándékosság, hanem műszaki meghibásodás áll a hátterében” – írta a MÁV abban a közleményben, amelyben köszönetet mondott mindazoknak, akik a Keleti pályaudvaron kigyulladt fűtőmozdony okozta tűz megfékezésében részt vettek.
A pályaudvar egyik szerelővágányán álló mozdony január 17-én este gyulladt ki, a tűz átterjedt egy hasonló villanyfűtőgépre is, és a járműjavító területéről 30 kocsit kellett elvinni, hogy ne terjedjen még tovább. Akkor a MÁV azt közölte, hogy a tűz okát vizsgálják, és a szándékos gyújtogatást sem tudják kizárni.
Keddi közleményében a MÁV azt írta, hogy a tűzben nemcsak a két előfűtő mozdony vált használhatatlanná, hanem a hozzájuk kapcsolódó kábelek is megrongálódtak, ezért hosszabb ideig elhúzódik a helyreállítás folyamata. Addig is egy villanymozdonyt állítottak be a járművek előfűtésére.
A tűz megfékezésében részt vevő 11 vasutas pénzjutalommal járó vezérigazgatói dicséretben részesült. (via Hvg)
![](https://cdn.borsod24.hu/jnsz24/uploads/2025/02/image-14.png)
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!