Információink szerint szinte hermetikusan lezárta a TEK a szolnoki Stadler-gyárat már tegnap, és csak szigorú ellenőrzést követően lehetett belépni az arra érdemesülteknek. Tették ezt azért, mert ide látogatott kedden Szijjártó Péter. A külgazdasági miniszter fontos beruházást jelentett be.
Hihetetlen, hogy milyen biztonsági intézkedéseket tettek, csak azért, mert Szijjártó ide fog érkezni. Mit kell ezen az emberen annyit védeni? Talán veszélyben van az élete? – panaszolta egy olvasónk még tegnap este. Munkatársát, akinek a gyárban lett volna kedden dolga, ugyanis értesítették, hogy ma ne is menjen a gyár közelébe se, mert senkit sem engednek be, csak az ott dolgozókat, más személy most nem kívánatos.
És hogy mi történt a szolnoki Stadlernél?
Nos, a Stadler 17 milliárd forint értékben új beruházást valósít meg, melyhez a magyar állam 4,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt – ezt jelentette be Szijjártó Péter.
Ennek eredményeként a gyártókapacitás 20 százalékkal nő, és így évente már 750 vasúti kocsitest gyártása is megvalósulhat.
További jó hír a szolnokiaknak, hogy a beruházás révén 170 új munkahelyet hoznak létre és így a Stadler szolnoki munkavállalóinak száma megközelíti majd az 1000 dolgozót.
Volt még egy jelentős esemény is, a Stadler szolnoki csarnokába ma begördült sz 5000-ik vasúti kocsi is.
Szijjártó beszédében kiemelte, hogy a Stadler is jelentősen segítette azt, hogy tavaly minden nehézség ellenére is megdőlt a beruházások, az export és a foglalkoztatás rekordja Magyarországon.
“Ez a beruházás is hozzájárul ahhoz, hogy az év végére meg tudjuk dönteni ismét a beruházási rekordot, hogy Magyarországon a teljes foglalkoztatás célkitűzése továbbra is gazdasági realitás legyen, s hogy a magyar exportteljesítmény idén tovább növekedjen” – mondta.
Arra is kitért, hogy a vállalat mintegy 90 százalékos exporthányaddal dolgozik, szerelvényei nem csupán több európai nagyvárosban vannak jelen, hanem az Egyesült Államokban is lehet Szolnokon gyártott metrókocsikkal közlekedni.
Szijjártó Péter rámutatott, hogy az újkori magyar vasúttörténetben a személyszállító motorvonatok 90 százalékát a Stadler gyártotta, és a hazai vonalakon utazók fele ilyen vonatra száll fel, főleg az elővárosi közlekedésben.
“Önök segítenek nekünk abban is, hogy a magyar közösségi közlekedés minél nagyobb része tevődjön át vasútra, melynek nyilvánvalóan két feltétele van. Az egyik, hogy ezt az utasok kulturált körülmények között tehessék meg, a másik pedig az, hogy megfelelő menetrend kerüljön kialakításra, ütemezetten, s minél gyakrabban járjanak a vonatok” – jelentette ki annak ellenére, hogy a MÁV számos vonalán olyan mindennapos problémák adódnak, ami teljes egészében megnehezíti a vasúton való normális közlekedést.
Forrás: Szolnok TV, MTI, Szalay Ferenc és Kállai Mária Facebook
Fotó: Szalay Ferenc Facebook