A debreceni akkugyárak támogatásából az összes debreceni lakóépület leszigetelhető lenne – ismét tiltakozott az LMP

Megosztás

Az LMP – Magyarország Zöld Pártja aktivistái egy táblát állítottak fel a debreceni CATL gyár építkezésének bekötő útjához, melyen az szerepel, hogy a kormány a debreceni akkumulátorgyárak támogatásához eddig 320 milliárd forintot biztosított az adófizetők pénzéből és ebből az összes debreceni lakását fel lehetett volna újítani.

Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője a sajtótájékoztató elején elmondta, hogy a kormány indokolatlanul biztosít támogatásokat az ilyen beruházásokhoz, mert ebből a magyar állampolgároknak semmilyen hasznuk nem lesz. Ismertette, hogy nem kérdezték meg az adófizetőket arról, hogy odaadják-e ezt a pénzt a beruházóknak, ahogy arról sem, hogy szeretnék-e hogy kamionok százai járjanak azokon az utakon, amelyek mellett élnek, valamint arról sem, hogy “szeretnék-e az 1970-es évek óta folyamatosan csökkenő vízbázisukat feláldozni ennek az iparágnak az oltárán”. Ismertette, hogy az akkumulátorgyaknak adott támogatásokat inkább a magyar emberek mindennapjainak könnyítésére kellene fordítani.

Jármi Péter, az LMP debereceni politikusa elmondta, hogy ebből az összegből az összes debreceni lakóingatlant energetikailag korszerűsíteni lehetne: a külső szigetelést, a nyílászárók cseréjét és egyéb energetikai fejlesztést, amivel egy valódi rezsicsökkentésnek köszönhetően a település lakóinak felére csökkenne a rezsiszámlája. Alternatív példaként hozta fel, hogy ebből az összegből a debreceni közösségi közlekedést mindenki 53 évig ingyen használhatná, hivatkozva a Debreceni Közlekedési Vállalat közlésére. Elmondta továbbá, hogy amerikai kutatások alapján minden közösségi közlekedésbe fektetett dollár további 4 dollár gazdasági hasznot hozott a régiónak, amíg minden autókra és autós infrastruktúrára költött dollár 2 dollárnyi költséget okozott.

Jármi Péter kritikát fogalmazott meg Debrecen város vezetésével szemben, számonkérve, hogy a 320 milliárd forint akkumulátorgyár-támogatás helyett az ingatlanok korszerűsítésére vagy a városi közlekedési cég működésére kellett volna költeni, de azt sem harcolta ki, hogy az ország- vagy vármegye bérlet érvényes legyen a debreceni tömegközlekedési eszközökön is. Szerinte sem Kósa Lajos, sem Pósán László, sem Papp László nem tett semmit ezek eléréséhez.

A sajtótájékoztató az alábbi linken tekinthető meg:

Log in or sign up to view

See posts, photos and more on Facebook.

Kapcsolódó cikkek