Ausztriában például valamivel még olcsóbb is a 95-ös benzin, mint nálunk, a fizetési különbségeket inkább ne is emlegessük a két ország között. De összességében üzemanyagért ingázni sehova nem érné meg.
Megszűnik a benzinárstop, vége a jó világnak annak a több millió magyar autóhasználónak, akik eddig saját tulajdonú autójukba 480 forintért tankolhattak. Bár a kedd éjszaka Hernádi Zsolt Mol-vezér által említett, mostantól érvényes 641 forintos benzin- és 699 forintos dízelárak jóval elmaradnak a nyári 800 körüli összegektől, ilyenkor minden magyar azonnal arra gondol: nem lehetne valahogy továbbra is olcsóbban megoldani a tankolást?
Az üzemanyag ára több tényezőtől függ, így:
- az ország beszerzési lehetőségeitől;
- az adó mértékétől;
- az esetleges árstopoktól vagy ideiglenes járulékcsökkentésektől;
- illetve attól is, kire vonatkozik vagy nem vonatkozik az olajszankció. Magyarország és Szlovákia például sokkal olcsóbban tudja Oroszországtól beszerezni az Urál kőolajat, mint a nyugati országok mástól a Brentet.
Ezeknek a tényezőknek megfelelően elég jelentős különbségek is vannak a kontinensen belül, amit a következő táblázatban szedett össze a Telex.
Na de hiába van Luxemburgban vagy Oroszországban olcsó benzin, nem valószínű, hogy bárki odamenne tankolni. A környező országokban viszont sajnos nem találunk jelentős árkülönbségeket. A december 5-i adatok alapján:
- Szlovákiában és Ausztriában gyakorlatilag ugyanazok az árak vannak, mint nálunk;
- Horvátországban a benzin ugyanannyiba kerül, a dízel egy kicsit drágább;
- Szerbiában és Romániában a dízel gyakorlatilag ugyanannyiba kerül, a benzin egy kicsit olcsóbb;
- jelentősen olcsóbb mindkét üzemanyag Szlovéniában és Ukrajnában, itt 10-20 százalékos árkülönbségről lehet beszélni.
Forrás és további részletek: Telex.hu