Visszatér a szocializmus? Már újra gyártják a szovjet technikára hajazó Ladákat

Megosztás

A válság, a háború és az ezzel járó szankciók miatt döntöttek úgy az oroszok, hogy ismét “fapados” verziókat kezdenek gyártani a híres orosz autógyárban. A Renault kivonulása után gyorsan meghozták a döntést.

Az oroszok újraindították a Lada gyártását az AvtoVAZ togliatti gyárában, miután a korábbi tulajdonos a Renault március 5-én felfüggesztette működését, majd május elején egy rubelért eladta eszközeit az orosz államnak.

Az oroszok nem sokkal később bejelentették, hogy hatóságilag engedélyezték az Euro 0-s besorolású autók gyártását is, valamint a légzsákok, a blokkolásgátló-rendszer (ABS) és dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) nélküli autók gyártását, amely termékek a szankciók miatt nem állnak rendelkezésre.

A gyors intézkedésnek köszönhetően már le is gördültek a leegyszerűsített modellek első példányai a legnagyobb orosz autógyárban. A legolcsóbb új Lada Granta Classic’22 modell mindenesetre leginkább a szovjet időket idéző modellként értelmezhető. Lényegében minden korszerű elektronikus összetevőt nélkülöz: nincs benne ABS, ESP, légzsák, előfeszített biztonsági öv, még rádió sem.

A motor egy archaikus, benzines, ami elméletileg megfelel az Euro 2-es szennyezési normának – írja az orosz autós oldal a kolesa.ru. A motor hengerűrtartalma 1.6 liter, a teljesítmény 90 lóerő, ami arra utal, hogy a régi 1.6-os Renault motort, amit korábban használtak egyszerűsítették a gyors átálláshoz. A Lada Granta Classic’22 ilyen formán lényegében a 90-es évek autója. (Hvg.hu)

Már gyártják is a szovjet technikát idéző fapados Ladákat

Kapcsolódó cikkek