Nemrég számoltunk be róla, hogy jelentős vasútfejlesztés készül a Nagykáta–Újszász szakaszon. A hír nagyot szólt, de – mint sokan emlékezhetnek – ez nem az első alkalom, hogy a Budapest–Újszász–Szolnok vonal kapcsán ígéretes beruházásról hallunk. Éppen ezért olvasóinkhoz fordultunk, hogy megmérjük, mennyire hisznek a fejlesztés megvalósulásában.
A MÁV 120a vonal modernizálása elméletben akár 120 km/órás vonatközlekedést is lehetővé tehet a jövőben. A tender közel 82 milliárd forint értékben valósulna meg, a projekt a pálya, a biztosítóberendezések, valamint a közművek teljes felújítását célozza.
A fejlesztés révén szintén az ígéretek szerint megszűnhetnek a jelenlegi, 40–60 km/órás sebességkorlátozások, amelyek az utóbbi években komoly bosszúságot okoztak az utasoknak.
Az olvasóink szavazatai azonban nem mutatnak ennyire pozitív képet. A válaszadók 71 százaléka (228 szavazat) szerint nem valósul meg a beígért beruházás, míg mindössze 29 százalék (91 szavazat) mondta azt, hogy hisz benne.

A térségben közlekedők jól tudják, milyen kihívásokat okoz a vonal rossz műszaki állapota, a késések, a lassújelek és a gyakori karbantartások túlzás nélkül mindennaposá váltak térségünkben. Bár a tender kiírása kétségtelenül fontos lépés, úgy tűnik, az utasok szemében addig marad ígéret, amíg nem látnak valódi munkagépeket a sínek mellett.
Kép: Pegapoll, Dinya Magdolna
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!
