Botrány az Electroluxnál, elképesztő leárazásnak tűnt, rengetegen megrendelték, de nem fogják megkapni a sütőt

Megosztás

Alapszabály, ha valami túl szépnek és meseszerűnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az jó eséllyel nem is valós. Igaz, itt nem átverésről volt szó, a cég valóban 1800 forintért hirdette meg a 160 ezres sütőt. Ezt ezren köszönték is szépen és megrendelték. Az ár azonban tévedés folytán került ki. Ilyenkor mi van?

Jászberény és az Electrolux cég neve már jó ideje összeforrt. Nem szoktak botrányok lenni, most azonban komoly homokszem került a gépezetbe.

Több mint ezer ember rendelt közel 99 százalékos kedvezménnyel sütőt az Electrolux weboldalán a napokban. A normál esetben 160 000 forintba kerülő konyhai berendezést ugyanis 1800 forintért rendelhették meg a webshopban. Volt, aki kapva kapott az alkalmon, és több sütőt is megrendelt.

A cég azonban nem szállítja ki az eszközöket, az érintett megrendelőknek csak vásárlási kuponokat küldött.

Az ügyről az Index számolt be a héten, majd szombatra felhajtottak egy versenyjogi szakjogászt, Fellegi Nándort, aki elmagyarázta, várhatóan miért nem fogja senki megkapni az 1800 forintért megrendelt 160 000 forintos sütőt, jó eséllyel még akkor sem, ha jogi útra terelné az ügyet.

A lényeg, hogy a webshopos cégeknél alkalmanként előfordulhat, hogy valamilyen hiba folytán téves – akár töredék – áron kerülnek ki termékek az online felületre, és azokat meg is rendelik az ügyfelek. Egy gyakorlott webshopos azonban tisztában van ezzel a kockázattal, és az Általános Szerződési Feltételekben ki is köti, hogy

a megrendelés automatikus visszaigazolása nem minősül eladói “elfogadásnak”. Ehelyett a megrendelés elfogadásához a visszaigazolást követő konkrét eladói elfogadás vagy “megerősítés” szükséges, amellyel a szerződés létrejön.

Utóbbi azonban nem jött létre, mert a cégnél még időben feleszméltek, hogy túl alacsonyra lőtték be az árat. Ha mégis megerősítették volna a vásárlást, akkor lenne esély az eladót rábírni a szállításra.

Persze így is meg lehet próbálni kiperelni a szállítást vagy kártérítést a cégtől, de már jóval kisebb eséllyel. Ilyenkor azt mérlegelik, hogy mennyire tekinthető rosszhiszeműnek a vásárlói magatartás – csak azért vásárol, akár több darabot is, mert nagyon kedvező az ár –, vagy mennyire megtévesztőnek az eladói hozzáállás – szándékosan csökkent árat, hogy vevőket vonzzon be, aztán mégsem teljesít – esetleg tényleg nyilvánvalóan csak hiba történt. (via Hvg)

Így vélhetően nem is nagyon érdemes masszírozni a dolgot, de a cégnél is jobban figyelhetnének, hogy ne kerülhessen ki a hivatalos oldalukra ilyen árú termék.

Kapcsolódó cikkek