Szolnokon a Stadlernél készül a csodavonat kocsiszekrénye

Megosztás

Az ilyen vonatokat nem villamosított vonalakra érdemes vásárolni, márpedig ezekből Magyarországon még mindig rengeteg található.

A svájci Stadler múlt héten bemutatta az új RS Zero prototípusát, amely az RS1 Regio-Shuttle innovatív utódja. Ez 28 éve a német regionális vasúti közlekedés egyik legnépszerűbb járműve, jelenleg mintegy 500 RS1 vonat üzemel Németországban és Csehországban – adta hírül a Vg.hu.

A Stadler erre a bevált technológiára alapozva, közleménye szerint a legmodernebb, környezetkímélő hajtásrendszereket építi be az új járműbe. Az RS Zero rendelhető hidrogén- és-vagy akkumulátoros hajtással is, ezzel világújdonság lesz. Az Európai Unió vasúti hálózatának mintegy 40 százaléka nem villamosított, és a pályák állapota ezeken a vonalakon nem engedi meg nehéz vasúti járművek közlekedtetését. Ezekre a vonalakra ad környezetbarát megoldást az RS Zero.

Magyarországon a vasútvonalak 55 százaléka nem villamosított, vagyis mintegy 4400 kilométernyi vonalra kell környezetkímélő megoldást találni. A közlekedési átállás célja az is, hogy jóval több forgalmat tereljen át a vasútra, ennek érdekében Magyarországon is újra kell aktiválni a régi és nem villamosított vonalakat. Ezeken az RS Zero szén-dioxid-kibocsátástól mentes üzemeltetést kínál. Mindegy, hogy ezek a vonalak

  • villamosítottak,
  • vagy hidrogéntöltő állomásokat,
  • vagy töltőszigeteket igényelnek.

Minden jármű a vasúthálózat mindenkori adottságaihoz igazítható. Könnyű kialakításának és 18 tonna alatti tengelyterhelésének köszönhetően gazdaságosan üzemeltethető még a kis forgalmú, másodlagos vonalakon is. Az akkumulátoros FLIRT Akku után a berlini telephelyen szereli össze a Stadler ezt az alternatív hajtástechnológiájú járművet is.

Az RS Zero egy- és kétrészes kivitelben is elérhető, és 70-től akár 150 utasig kínál ülőhelyet. Padlószintje alacsony, a vonat tágas, lépcső- és akadálymentes. A prototípus egy egykocsis, hidrogénhajtású jármű, amelynek kocsiszekrénye magyar szakemberek munkájával a Stadler szolnoki üzemében készült. 

A szolnoki már a legnagyobb kocsiszekrényüzem a csoporton belül.

A Stadler számos módosítási opciót mutat be a kerékpárok, babakocsik és nagy méretű csomagok szállítására, multifunkcionális térrel, társalgó- és komfortzónákkal, normál és privátülésekkel, kerekesszékeseknek kialakított térrel, WC-vel és vonatirodával.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek