Itt az újabb átverés – “Csomagja érkezett!”

Megosztás

Itt van az átverések új generációja! Sms-ben tarol, és karácsony környékén igen könnyen kicsalhatják az emberek személyes adatait, így akár több százezer forinttal is megkárosíthatnak, ha nem figyelünk – írja  Blikk.

A bűnözők ezúttal futárszolgálatnak adják ki magukat, üzenetben csapve le az áldozatokra. Először azt írják, a kapcsolatfelvétel és a megrendelt csomag kiszállítása meghiúsult, ezért az üzenetben szereplő linkre kattintva kérhető új időpont.

Ha ilyen SMS-t kap, ne nyissa meg a linket

A linkre kattintva aztán személyes adatokat kérnek egy űrlapon, amelyekkel visszaélhetnek, illetve egy kis összegű kiszállítási díjat is kérnek, hivatkozva az elmaradt átvételre. Ezt a díjat csak bankkártyával lehet kifizetni. Ez esetben ne tegyük!

Ha fizetünk, az űrlap kitöltése és az új kiszállítás árának megtérítése után természetesen nem szállítanak ki semmit. Az adathalászok pedig a megszerzett adatokkal az áldozatok bankkártyáját kezdik el megterhelni különböző tételekkel.

Mire figyeljünk?

A rendőrség szerint az áloldalak sok esetben kinézetükben, szerkezetükben nagyon hasonlítanak az eredeti oldalhoz, más esetben csak a szervezet arculati elemeit (színek, logók) alkalmazzák egyszerűsített formában. Vannak azonban olyan egyértelmű jelek, amelyek jelzik, hogy áloldalról van szó. Ilyen például az, hogy

  • a böngésző címsorában nem a szervezet hivatalos honlapjának internetes (URL) címe szerepel, hanem teljesen ismeretlen, a hivatalos oldal címére esetleg hasonlító más szöveg
  • az URL-címben https helyett csak a http szerepel, vagyis az oldal nem rendelkezik tanúsítvánnyal, és a felhasználó számítógépe és az oldal közötti kommunikáció sem titkosított
  • a megbízható tanúsítvánnyal rendelkező oldalakat a böngészők általában jelzik (elsősorban kis lakattal, illetve zöld jelzéssel a böngésző címsorában).

Kapcsolódó cikkek