A rettenetesen rossz, XiX. századi körülmények között dülöngélő vonatközlekedésre panaszkodnak a tiszafürediek (is).
Mint egy panaszos a közösségi médiában megírta,
“a Füzesabony – Debrecen közötti vonatközlekedés egy tragédia. Spártai körülmények uralkodnak a vonaton, évszázados lemaradás tapasztalható. Tiszafüredről Debrecenbe 2 óra alatt zötykölődik el a vonat, a Hortobágyon gyalogmenetben. A balmazújvárosi buszra való átszállás miatt a csatlakozás nem megoldott a tovább utazóknak. Az utasok érdekében, kényelmében nem történik semmi. A másik irányban, Miskolc felé évek óta 4 perc adott átszállásra. Sok a késés, a korszerűtlen mozdonyok gyakran lerobbannak. Vajon meddig marad ez így?”
Az utas hozzátette: ” Attól tartok, ezt a vonalat is meg akarják szüntetni. Arról nem beszélve, hogy ezért a szolgáltatásért ugyanannyit kell fizetnünk, mint ahol komfortos körülmények között utazhatnak. Ez már tarthatatlan állapot.”
A magyar vidék teljesen elhanyagolt. Mióta nem jön pénz az Európai Unióból – nem a szankciók miatt, hanem azért, mert az alapvető demokráciafeltételeket sem teljesíti hazánk -, azóta még inkább pusztul a magyar vidék. Jól jellemzi a helyzetet a magyar posta, vagy a sok-sok intézmény bezárása, de a kisebb szárnyvonalakon a vasút is okot ad a kritikákra.
Emlékezetes, hogy a személyzet volt kénytelen tolni a szerelvényt a 40 fokos hőségben, erről videó is készült. A vonat a Tiszalök–Debrecen vasútvonal egy szakaszán robbant le egy vasúti átjáróban.
Úgy tűnik, azóta sem javult a helyzet. A poszthoz amúgy egy hozzászóló azt írta: “Élmény utazni. Nem tudjuk, hogy odaérünk-e.”
Vajon mit szól ehhez, tud-e egyáltalán róla a térség fideszes országgyűlési képviselője, F. Kovács Sándor, aki ráadásul a Tisza-tó kormánybiztosa büszke címet is viseli?
De hogy is volt a Fidesz választási szlogenje? Előre menjünk, ne hátra!