Jelentős vasútfejlesztést ígértek be a Nagykáta–Újszász szakaszon: a MÁV 120a vonalának modernizálására kiírt feltételes közbeszerzés közel 82 milliárd forint értékű és a beruházás révén 120 km/h-s sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. De tényleg elhisszük ezt? Olvasóinkat kérdezzük.
A napokban megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben az Építési és Közlekedési Minisztérium legújabb tenderfelhívása, amely a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonal Nagykáta–Újszász közötti szakaszának teljes körű felújítását célozza.
A hírről korábban már írtunk a Szol24-en:
A fejlesztés egy mintegy 29 kilométer hosszú, kétvágányú, villamosított fővonalat érint, ahol 58 kilométernyi vágányátépítés valósulhat meg. A munkálatok során, a tervek szerint megújulhatnak a pályaszerkezetek, a biztosítóberendezések, valamint a pályamenti és közműlétesítmények.
A projekt egyik legfontosabb célja a sebességkorlátozások megszüntetése. Az elmúlt években a vonal több szakaszán – különösen Nagykáta és Tápiószele között – 40–60 km/h-ra kellett csökkenteni a megengedett tempót a romló pályaállapotok miatt. A mostani fejlesztés befejeztével a szerelvények akár 120 km/h-s sebességgel, 225 kN tengelyterheléssel haladhatnak.
Pontosabban ez az elmélet. Most olvasóinkat és a vonalon gyakran közlekedő érintetteket kérdezzük – reálisnak tartják a beígérteket?
Kép: HVG
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!
