Ön elhiszi, hogy a Nagykáta–Újszász szakaszon 40 helyett 120 km/h-ra gyorsulhatnak a vonatok?

Megosztás

Jelentős vasútfejlesztést ígértek be a Nagykáta–Újszász szakaszon: a MÁV 120a vonalának modernizálására kiírt feltételes közbeszerzés közel 82 milliárd forint értékű és a beruházás révén 120 km/h-s sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. De tényleg elhisszük ezt? Olvasóinkat kérdezzük.

A napokban megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben az Építési és Közlekedési Minisztérium legújabb tenderfelhívása, amely a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonal Nagykáta–Újszász közötti szakaszának teljes körű felújítását célozza.

A hírről korábban már írtunk a Szol24-en:

Tényleg felgyorsulhatnak a vonatok a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon?

A fejlesztés egy mintegy 29 kilométer hosszú, kétvágányú, villamosított fővonalat érint, ahol 58 kilométernyi vágányátépítés valósulhat meg. A munkálatok során, a tervek szerint megújulhatnak a pályaszerkezetek, a biztosítóberendezések, valamint a pályamenti és közműlétesítmények.

A projekt egyik legfontosabb célja a sebességkorlátozások megszüntetése. Az elmúlt években a vonal több szakaszán – különösen Nagykáta és Tápiószele között – 40–60 km/h-ra kellett csökkenteni a megengedett tempót a romló pályaállapotok miatt. A mostani fejlesztés befejeztével a szerelvények akár 120 km/h-s sebességgel, 225 kN tengelyterheléssel haladhatnak.

Pontosabban ez az elmélet. Most olvasóinkat és a vonalon gyakran közlekedő érintetteket kérdezzük – reálisnak tartják a beígérteket?

Kép: HVG

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek