Szolnok új jegyzője: a transzparens működés és a szervezet stabilizálása kerül fókuszba

Megosztás

Új szemlélettel, stabilitást és átlátható működést ígérve vette át a szolnoki jegyzői tisztséget a városháza frissen kinevezett vezetője, dr. Komáromy Csaba, aki jogászként és közgazdászként, valamint komoly vállalati és közigazgatási tapasztalattal érkezett a posztra. A Szol24-nek adott interjúban beszélt eddigi pályafutásáról, szakmai céljairól, a hivatal működésének hatékonyságnöveléséről, valamint arról is, milyen irányokat tart kulcsfontosságúnak a város fejlődése szempontjából.

Szol24: Elsőként arra kérnénk, hogy pár gondolatban ismertesse a korábbi szakmai tapasztalatait, illetve a szolnoki városházán végzett tevékenységét.

Dr. Komáromy Csaba: Jogász, közgazdász végzettséggel rendelkezem. Jogi diplomámat a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán szereztem, a Budapesti Corvinus Egyetemen közgazdászként végeztem. 2005 és 2016 között egy francia tulajdonú multinacionális vállalat főosztályvezetőjeként dolgoztam, ahol elsősorban folyamatfejlesztési projektek irányításáért és a folyamat és ügyfélmenedzsmenttel kapcsolatos feladatokért feleltem, valamint a Társaság magyarországi és szlovákiai ügyfélszolgálatát irányítottam.

Ezt követően a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. stratégiai igazgatója voltam, majd a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. pénzügy-számviteli szolgáltató cégénél a jogi terület irányításáért felelős vezetői pozíciót töltöttem be. Ötödik éve dolgozom közigazgatásban vezető beosztásban. 2021 és 2023 között Szolnokon a műszaki és fejlesztési osztály vezetőjeként tevékenykedtem, később vagyongazdálkodási és közbeszerzési osztályvezetői feladatokat láttam el. 2023-tól a Mezőtúri Önkormányzatnál jogi osztályvezetőként, majd ezzel párhuzamosan a Mezőtúri Ipari Park ügyvezetőjeként dolgoztam. Ez utóbbi pozícióban a gazdaságfejlesztés és a társaság operatív irányítása volt a fő feladatom. 2025 januárjában csatlakoztam újra a szolnoki polgármesteri hivatal csapatához, mint vagyongazdálkodási igazgató.  

Milyen konkrét szakmai célokkal és prioritásokkal vállalta el a szolnoki jegyzői tisztséget?

Talán a legfontosabb a transzparens működés, és a szervezet stabilizálása, stratégiai területek meghatározása, melyek a város fejlődésében a leginkább meghatározóak. Továbbá a működési folyamatok szabályozottságának megteremtése. A Hivatal munkatársainak szakmai elhivatottsága átlagon felüli, erre mindenképpen építeni kell. Végül, de nem utolsó sorban a digitalizáció erősítése terén is van még feladat.

Hogy telt az ideiglenes megbízatásának időszaka, és az a néhány nap, amióta véglegesítették pozíciójában?

Az ideiglenes megbízatás időszaka intenzív munkával telt. Gyakorlatilag egyedül végeztem a jegyzői, aljegyzői feladatokat, amelyekre szakmailag fel kellett készülnöm. Ez külön kihívást jelentett, hiszen nem állt rendelkezésre betanulási idő. Az segített át a nehézségeken, hogy ismertem a hivatalt, a legtöbb munkafolyamatot és a munkatársaimtól komoly támogatást és biztatást kaptam.

A kinevezést követően a megkezdett munka zavartalanul folytatódott, önmagában a kinevezés nem jelentett érdemi változást a munkában. Jelenleg azoknak a stratégiai irányoknak a meghatározása zajlik, amelyeket korábban már elképzeltem a hivatal működésére vonatkozóan. Számomra nem jelent nehézséget egy ilyen szervezet irányítása, hiszen korábban is irányítottam nagy létszámú szervezet.

Reformokat, szervezeti átalakításokat tervez-e jegyzőként a hivatal működtetését illetően?

Úgy vélem, minden szervezet életében elérkezik az a pillanat, amikor szükségessé válik a működés hatékonyságának átvizsgálása. Most ez a folyamat időszerű. A hivatal működésének felmérése alapján szükség lehet a súlypontok áthelyezésére, a folyamatok újjászervezésére.

Milyen aljegyzői profilt tartana ideálisnak?

Olyan szakembert tartok ideálisnak, aki kiterjedt közigazgatási szaktudással, stratégiai gondolkodással és kiváló együttműködési készséggel rendelkezik.

Hogyan kívánja biztosítani a lakossági bizalom erősítését a hivatali működésben?

A hivatal stratégiai működésének kulcspontjait kell meghatározni, ebben pedig kiemelt szerepet kap az ügyfélkapcsolat minősége. Mind a hatósági mind az egyéb ügyfél és partnerkapcsolatok esetében szükséges a fejlesztésre fókuszálni. Ez jelent egy szemléletváltást, valamint azt, hogy az ügyfélkapcsolati folyamataink szabályozottak legyenek, a szervezeti egységek rendelkezzenek megfelelő döntési kompetenciákkal.

Azt gondolom, hogy ez egy hosszú út lesz, de mivel már korábban is voltak erre vonatkozó törekvések, minden, ami már jól működött, azt folytatni kell. A jövőben tervezett hatékonyságnövelési lépések alapot adhatnak a lakossági bizalom erősödésének.

Dr. Komáromy Csaba lett Szolnok új jegyzője

Kép: Vajó Levente

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek