Csütörtök délelőtt jelentős technikai probléma lépett fel az OTP Bank rendszerében, amely miatt számos ügyfél számláját érintő egyenlegeltérések keletkeztek. A pénzintézet hivatalos közleménye szerint egy külső szolgáltató hibája miatt előfordult, hogy bizonyos korábbi vásárlások összegét a rendszer duplán terhelte egyes ügyfelek számláján.
A bank honlapján megjelenő figyelmeztetés szerint a külső partner bevonásával mindent megtesznek annak érdekében, hogy ügyfeleik számláján ismét a helyes egyenleg jelenjen meg. Az OTP elnézést kér az érintett ügyfelektől az okozott kellemetlenségért. Bár a pénzintézet hangsúlyozta, hogy nem tömeges jelenségről van szó, több forrás megerősítette, hogy így is jelentős számú ügyfelet érint a hiba.
A probléma lényege, hogy ha valaki például már kifizetett egy vásárlás összegét, a rendszer ezt ismét levonta a számlájáról, így azonos tranzakciók duplán jelentek meg a számlaegyenlegnél. A bank munkatársai jelenleg intenzíven dolgoznak azon, hogy kiszűrjék ezeket a duplikált tranzakciókat és helyreállítsák minden érintett ügyfél számlaegyenlegét.
Ez nem az első alkalom, hogy magyar pénzintézetnél előfordul hasonló technikai probléma. Július elején az MBH Banknál is jelentkeztek gondok, amikor a bankkártyás tranzakciók összege átmeneti technikai okok miatt duplán került foglalásba. Bár ez a probléma megoldódott, augusztus elején ismét eltéréseket tapasztaltak az MBH-s bankszámlák egyenlegénél. Ekkor már nemcsak a kártyás vásárlásoknál adódtak gondok, hanem ATM-es befizetéseknél és átutalásoknál is, noha a bank azt közölte, hogy nincs szó tömeges egyenlegeltérésről. Áprilisban az OTP banki alkalmazása nem működött, mert támadás érte.
Az OTP Bank esetében a probléma megoldása folyamatban van, és a pénzintézet folyamatosan tájékoztatja ügyfeleit a helyzet alakulásáról.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz.