Késnek a vonatok a Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Lajosmizse vonalon, mert meghibásodott egy Lajosmizséről a Nyugati pályaudvarra tartó vonat – közölte a Mávinform szerda reggel a Facebook-oldalán.
Azt írták, a szerelvény egy vágányon akadályozza a forgalmat Zugló és Kőbánya-Kispest között. Az utasok a 151-es busszal tudnak továbbutazni. A tájékoztatás szerint a vonalon 20-30, esetenként 30-50 perccel nőhet a menetidő. Vonatkimaradásokra vagy rövidebb útvonalon közlekedő járatokra is lehet számítani – tudatta a Mávinform.
Frissítés:
Elvontatták a szerelvényt, így háromnegyed tíztől ismét két vágányon haladhatnak a vonatok Zugló és Kőbánya-Kispest között. Fokozatosan csökkennek a késések, délelőtt helyreállhat a menetrend a Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Lajosmizse vonalon.
Átfogó reformot sürgetett a vasúti közlekedésben az MSZP elnökhelyettese szerdán.
Varga László az MSZP Facebook-oldalán közvetített sajtótájékoztatón hangsúlyozta, a kötöttpályás közlekedés Európa-szerte reneszánszát éli, mert az egy fenntartható és környezetbarát közlekedési forma.
Európában mindenhol fejlesztik a vasúti közlekedést, Magyarországon azonban az összeomlás szélére sodródott – értékelt.
Az ellenzéki politikus felszólította Lázár János építési és közlekedési minisztert, hogy fontolja meg a szakértők javaslatait, és a kormány reformálja meg a kötöttpályás közlekedést. A meglévő rossz struktúrák megreformálása sok esetben nemcsak pénz, hanem akarat kérdése is – jegyezte meg.
Varga László a problémák között említette, hogy nincs elég vasúti jármű és rengeteg hibás jármű is közlekedik, a beszerzések pedig folyamatosan elmaradtak. A villanymozdonyok átlagéletkora negyven év felett van – tette hozzá.
Elmondta, a vasutasok szakszervezete jelezte, hogy a meghibásodások a jövőben egyre gyakrabban fordulnak majd elő, mert a járművek karbantartására szánt összegek évről évre csökkennek.
MTI és MÁVInform
Képünk illusztráció
Fotó: IHO.hu