Dánia további Stadler vonatokat rendel, a kocsiszekrényeket Szolnokon gyártják

Megosztás

Miközben megyénkben majdnem egymásnak ment két vonat, és Újszászon egy vandál szétvert egy vasúti kocsit, és összeomlik a MÁV közlekedése, van azért jó vasúti hírünk is.

A dán Lokaltog vasúttársaság további tíz akkumulátoros Stadler FLIRT Akku vonatot rendelt a svájci Stadler cégtől, ezzel kiegészítve a korábban beszerzett 14 darabos kontingenst. Az új szerelvények kocsiszekrényeit a szolnoki Stadler üzemben gyártják le, míg a végső összeszerelés Lengyelországban történik majd.

A vonatokat 2029-ben helyezik üzembe a dán vasúthálózaton, ahol a Lokaltog kilenc helyi vasútvonalon működteti a személyszállítási szolgáltatásokat Dániában, valamint Zéland, Lolland és Falster szigetein. A Stadler FLIRT Akku vonatok különlegessége, hogy hibrid üzemmódban működnek: a villamosított vonalszakaszokon töltik akkumulátoraikat, míg a villamosítás nélküli területeken kizárólag akkumulátorról közlekednek.

A környezetbarát technológia jelentős teljesítménnyel rendelkezik – a vonatok akár 100 kilométert is képesek megtenni tisztán akkumulátoros üzemmódban, miközben csendes működésükkel is kiemelkednek. A FLIRT Akku vonatok képességeit jól szemlélteti, hogy 2021-ben világrekordot állítottak fel a leghosszabb akkumulátoros motorvonattal megtett útban, amikor 224 kilométert tettek meg Németországban.

A Stadler Rail AG már közel húsz éve jelen van a magyar vasúti piacon. A MÁV először 2006 és 2010 között 60 FLIRT vonatot szerzett be, majd 2013 és 2015 között további 42-t. Ezzel párhuzamosan a GYSEV is beszerzett összesen tíz második generációs FLIRT-öt, majd 2016-ban tíz harmadik generációs vonatot is. Az utolsó nagyobb beszerzés a Stadler emeletes KISS vonatai voltak, ezekből 40 darab került a MÁV állományába, az utolsó példányt 2022 szeptemberében szállították le.

Jelenleg 122 FLIRT és 40 KISS vonat közlekedik Magyarországon, amelyek végső összeszerelését szintén a szolnoki Stadler-gyárban végzik. Ez a gyár tehát nemcsak a magyar vasúti közlekedésben játszik fontos szerepet, hanem európai szinten is jelentős gyártókapacitást képvisel a modern, környezetbarát vasúti technológiák területén.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek