Így fejlődött az évtizedek alatt a szolnoki állomásépület

Megosztás

Szolnok közlekedésének megszervezése hosszú ideje elengedhetetlen fontosságú, a megye központjának vasúti hálózata által pedig több tízezer ember utazik nap, mint nap. A vasúthoz emellé egy rendben tartott állomásépület is dukál, ennek a fejlődését összegezte az Itt Honról Haza.

Ahogy az Itt Honról Haza írja, Szolnok stratégiai fontossága már a cserekereskedelem korában kiderült, így pedig nem meglepő az sem, hogy az országban a második vasútvonal a megyeszékhely és a főváros között épült meg. „Akkoriban ez óriási változást jelentett, hiszen ezzel az Alföld – és tágabb értelemben a Partium és Erdély – irányában gyorsulhatott a közlekedés. Elsősorban az áruforgalom volt jelentős, de a magyar vasúti hálózat fejlődésével az utasforgalom is egyre magasabb szintre lépett.”

Szolnok fennállásának 900. évfordulójára új MÁV állomásépületet kap. Az 1974. augusztus 31-re elkészülő korszerű épületben kapnak helyet a forgalmi helyiségek, az Utasellátó vendéglátóipari kombinátja, a posta és egy ezer személyre főző MÁV üzemi konyha, valamint üzemi étterem. A nagycsarnokban 11 pénztár lesz. A szolnoki pályaudvar 2,5 milliárd forintos beruházási költségeiből a korszerű állomásépület mintegy 110—120 millió forintba kerül” – olvashattuk a korabeli sajtóban.

Az aluljáró-rendszer kialakításának kezdtek neki elsőre, majd egyre karakteresebben kezdtek látszódni az új berendezések.

Az elkészült állomás impozáns, az akkori esztétikai elvárásokat tökéletesen teljesítő látványával kiemelkedő központja lett a városi tömegközlekedésnek, annál is inkább, hiszen az átszállást megkönnyítendő az autóbusz-pályaudvart is itt építették ki.

Képek: itthonrolhaza.hu

Kapcsolódó cikkek