A tanítás elején még alig tudta mozgatni a karaktereket, de mostanra a különböző kimeneteleket is megjósolja.
A DeepMind nevű mesterséges intelligenciát korábban már két táblajátékra is kiképezték a mérnökök: a sakkra és a góra. Utóbbi azért is érdekes, mert olyan jól sikerült, hogy a világ legjobb játékosa, a dél-koreai Li Sze Tol 2019-ben azért jelentette be a visszavonulását, mert nem tudta feldolgozni, hogy a gép megverte őt.
A cég mérnökei most egy újabb, a fentiektől teljesen eltérő játékra képezik ki az algoritmust: megtanítják focizni – számolt be a HVG.
A Science Robotics című tudományos lapban nemrég jelent meg a vállalat ezzel kapcsolatos publikációja. Ebben egy olyan módszerről írtak, amivel a mesterséges intelligencia meg tudja tanulni, miként kell kezelni a fizikai testeket.
A tanuló algoritmus az emberek segítségével rögzített mozgásokat tanulmányozza, majd igyekszik azokat minél pontosabban levenni. A videóban szereplő mozdulatok egyelőre ugyan esetlennek tűnnek, ám az, hogy a karakterek egyáltalán megmozdulnak, a mesterséges intelligenciának köszönhető.
A tanítás elején a szoftver még alig tudja mozgatni a karaktereket a terepen, ám mivel minden gól után jutalmaz a rendszer, így nagyjából 50 óra alatt sikerült felállítani a figurákat, több napos edzés után pedig már azt is elkezdte megjósolni a mesterséges intelligencia, hogy hova megy a labda, és hogyan fog reagálni az ellenfél játékosa.
A lényeg tehát, hogy a mesterséges intelligencia megtanulja a karaktereket mozgatni és a különböző kimeneteleket előre megjósolni. A videóban látható mozgáshoz például több ezer órányi videót kellett elemeznie a DeepMindnak, és abból építette fel az eredményt.